В Україні пройдуть масові безкоштовні обстеження населення на рак шкіри та меланому — Фото 1

Народний Кореспондент

20 квітня по всій країні пройдуть огляди населення на предмет виявлення меланоми – однієї з найнебезпечніших злоякісних пухлин — та раку шкіри. Цей захід є традиційним та відбувається кожної весни — цьогоріч “День меланоми в Україні” пройде у 10-й раз.

Метою проведення масових безкоштовних оглядів населення є рання діагностика захворювань шкіри, оскільки головним фактором надзвичайної смертності від меланоми в Україні є її пізнє виявлення а також відсутність можливості діагностики у віддалених районах країни і брак кваліфікованих фахівців на місцях.

Вперше стратегія подолання високої смертності від меланоми почала реалізовуватися у 2008 році, коли Ольга Богомолець приєднала Україну до міжнародної програми «Євромеланома», учасниками якої є вже 30 європейських країн. Вже наступного року в нашій країні був вперше проведений День діагностики меланоми.

З 2011 року цей соціальний проект набув всеукраїнського масштабу, і тепер в ньому щорічно беруть участь як державні, так і приватні медичні заклади в усіх регіонах України. Минулого 2017 року в проекті взяли участь більше 1000 лікарів з усієї країни.

Всього за 9 років (2009-2017рр.) проведення Дня меланоми в Україні було оглянуто 305535 людей, серед яких було виявлено 954 випадків меланоми та 2708 випадків раку шкіри.

З метою збільшення обізнаності населення щодо небезпеки переродження родимки, Ольгою Богомолець було розроблено і запропоновано алгоритм самодіагностики АКОРД, де А — асиметрія родимки , К — край родимки, коли він стає нерівний, О — окрас, коли він змінюється, Р — розмір, коли він збільшується і Д — динаміка — поява кровоточивості чи інші зміни. Наявності однієї чи декількох ознак може свідчити про переродження родимки у злоякісну пухлину.

Крім того, для охоплення оглядами якомога більшої кількості людей вперше в Україні були використані методи телемедицини, завдяки якій по фотографіям, надісланим через інтернет, висококваліфіковані фахівці ставлять клінічний діагноз та дають рекомендації щодо подальшого обстеження у медичних закладах.

На сьогодні, завдяки спільній роботі лікарів, громадських організацій та ЗМІ, з 2009 року, відколи в нашій державі було проведено перший День меланоми, смертність від меланоми вже вдалося знизити по всій країні на 15%. У планах організаторів – зменшити показники смертності ще на 15-20% протягом наступних п’яти років. І досягти необхідного результату можливо буде тільки при тісній співпраці лікарів, ЗМІ та громадськості.