<span class="field field--name-title field--type-string field--label-hidden">Лікування гіпергідрозу</span> у Києві

Гіпергідроз, також пітливість і підвищене потовиділення - це порушення нормальної терморегуляції шкіри, коли потові залози надмірно активно виділяють піт. Залежно від причин, зустрічається у 5-15% людей.

Гіпергідроз - це не просто неприємний і дискомфортний стан, коли руки мокрі без миття, із ситуацією в пахвах не справляється жоден антиперспірант, а одяг завжди у вологих плямах. Це розлад вегетативної нервової системи, за яким може ховатися важке захворювання внутрішніх органів.

Команда дерматологів і лікарів суміжних спеціальностей Bogomolets Clinic проводить комплексну діагностику та лікування гіпергідрозу. Приводячи шкіру пацієнтів у стан сухості та комфорту, ми не просто повертаємо їм впевненість у собі. Ми намагаємося визначити справжню причину гіпергідрозу в кожному індивідуальному випадку - і допомогти людині запобігти серйозним проблемам зі здоров'ям.

Причини гіпергідрозу

Піт не завжди свідчить про захворювання. Це нормальна фізіологічна реакція організму, якщо ви відчуваєте стрес, працюєте фізично або займаєтеся спортом, а також споживаєте гостру їжу.

У нормі організм кожної людини виділяє 500, максимум 800 мл поту за добу. Цей показник коливається залежно від рівня фізичної активності, клімату та пори року. Але в разі гіпергідрозу кількість виділеного поту може досягати 8 л.

Гіпергідроз у дітей часто виникає як спадкова особливість шкіри: так званий первинний гіпергідроз. Він може посилюватися в підлітковому віці й досягати максимуму до 20-30 років життя.

Гіпергідроз у дівчат і молодих жінок найчастіше з'являється у вигляді нападів на тлі низького тиску і вегетосудинної дистонії. Раптовий гіпергідроз у жінок зрілого та похилого віку є одним з основних симптомів гормонального дисбалансу і клімактеричного синдрому, поєднується з підвищенням артеріального тиску і припливом крові до голови: так звані "припливи".

Гіпергідроз у чоловіків трапляється частіше, ніж у жінок, і зазвичай виникає через зайву вагу, грибкову інфекцію та внутрішні захворювання.

Симптоми гіпергідрозу

Гіпергідроз проявляється такими симптомами:

• підвищена пітливість (зокрема в стані спокою або холодну пору року);
  • неприємний запах (у здорової людини - внаслідок життєдіяльності бактерій або грибів, що мешкають на шкірі, у разі хвороб внутрішніх органів - через порушення обміну речовин, гормонального дисбалансу);
  • свербіж шкіри різної інтенсивності.

Види гіпергідрозу

Існує два типи підвищеного потовиділення, які розрізняються локалізацією та етіологією:

• Локальний гіпергідроз - місцева форма, за якої потіє тільки окрема ділянка тіла. Зазвичай це лоб, волосиста частина голови, пахвові западини, природні складки тіла, долоні та підошви. Часто залишає сліди на одязі та супроводжується неприємним запахом.
  • Дифузний гіпергідроз - системна форма, коли потіє все тіло. Це відбувається як під час неспання, так і уві сні (потіє спина в лежачому положенні). Може взагалі не мати запаху, але спричиняє сильний дискомфорт раптовою появою (великі мокрі плями на одязі, стікання цівками по обличчю й тілу, рясне намокання постільної білизни).

Чим небезпечне підвищене потовиділення

Гіпергідроз всього тіла може бути одним із симптомів таких тяжких патологій, як хронічна ниркова недостатність, серцева недостатність, цукровий діабет, туберкульоз, онкологія, гіпертиреоз, ревматоїдний артрит. У разі вторинного гіпергідрозу через хворобу людина пітніє не локально, а генералізовано, часто разом із потом втрачає масу тіла, інтенсивно худне і не може поправитися. Особливу настороженість мають викликати нічні поти.

Коли шкіра тривалий час перебуває у вологому стані, вона піддається мацерації: просочується потом, розм'якшується і набухає. Така шкіра стає сприятливим середовищем для розвитку бактеріальної та грибкової інфекції. Тому згодом може вкриватися ерозіями, гнійничковими висипаннями, вогнищами дерматомікозу та тріщинами.

Регулярне рясне потіння може призводити до такого ж зневоднення організму, як блювота, діарея чи крововтрата.

Діагностика гіпергідрозу

Основний метод діагностики підвищеної пітливості - це проба Мінора або йодокрохмальний тест, який за допомогою кольорової реакції з вологою (поява фіолетових плям) визначає гіпергідроз і оцінює його ступінь.

Гіпергідроз стоп потрібно диференціювати від підошовного мікозу. Для цього виконується зішкріб шкіри та проводиться бакпосів на грибкову флору.

У разі потреби огляд дерматолога доповнюється консультаціями наших суміжних фахівців: терапевта, ендокринолога, гінеколога, невропатолога.

Лікування гіпергідрозу в Bogomolets Clinic

Фахівці нашої клініки підбирають індивідуальне лікування підвищеної пітливості залежно від типу й анамнезу. Дифузний вторинний гіпергідроз коригується тільки лікуванням основного захворювання. З локальним первинним гіпергідрозом успішно справляються такі методи:

1) Лікування гіпергідрозу лазером - найефективніший і найбезпечніший метод терапії за підвищеного потовиділення. Під впливом лазерного випромінювання руйнується 70% потових залоз, які згодом не відновлюються. Тому таке лікування забезпечує довгостроковий результат без рецидивів.

2) Лікування гіпергідрозу ботоксом - місцеві мікроін'єкції препаратів ботулінічного нейротоксину типу А. Після введення ботокса в глибокі шари дерми (будь-яка ділянка тіла) або підшкірну жирову клітковину (долоні та підошви), розташовані там потові залози блокують вироблення поту. Ботулінотерапія гіпергідрозу дає тимчасовий ефект до 6 місяців і може вимагати повторного проведення 2-3 курсами на рік.

Профілактика гіпергідрозу

Прийом душу двічі на день допоможе підтримати чистоту шкіри та позбутися запаху. Молодим і активним людям можна користуватися аптечними антиперспірантами з хлоридом алюмінію, проте такі засоби протипоказані вагітним і дітям.

За симптомів зневоднення рекомендується рясне пиття (якщо немає обмежень щодо питного режиму через хворобу нирок або серця).

Не мовчіть про свою проблему, якою б незручною вона не здавалася - звертайтеся за кваліфікованою допомогою до лікарів нашої клініки.

Лікування гіпергідрозу
Консультація лікаря-дерматолога з дерматоскопією
Наша команда
Дерматовенеролог, трихолог