<span class="field field--name-title field--type-string field--label-hidden">Лікування псоріазу</span> у Києві

Псоріаз, також лускатий лишай - це поширене аутоімунне захворювання шкіри та волосистої частини голови, яке зустрічається у 2-5% людей будь-якого віку. Хвороба протікає як хронічне запалення з чергуванням періодів загострення (рецидивів) і ремісії.

Псоріаз - це незаразна, але дуже підступна шкірна патологія, яка починається ззовні та призводить до серйозних наслідків усередині організму. Але своєчасна діагностика і лікування псоріазу в Bogomolets Clinic у найкращих дерматологів України допомагає уникнути важких ускладнень і навіть інвалідності.

Причини псоріазу

Відомий ще з біблійних часів під містичною назвою троянда диявола, псоріаз остаточно не вивчений і донині. Головною причиною розвитку хвороби є аутоімунна реакція організму. Це означає, що імунна система сприймає власну шкіру як чужорідну - і реагує на неї хронічним запаленням епідермісу та дерми в поєднанні з гіперкератозом (надлишковим зроговінням).

До основних провокувальних чинників належать хронічний стрес, травми шкіри, аномальні погодні умови (надто спекотне літо або холодна зима) і неправильне харчування (алкоголь, гостре, солодке, солоне).

Симптоми псоріазу

Шкірний покрив здорової людини оновлюється протягом 1 місяця. Але шкіра хворого на псоріаз оновлюється аномально швидко - всього за 5 днів. Унаслідок такого процесу на тілі формується безліч опуклих рожево-червоних папул і плям (бляшок) із чіткими межами, поверхня яких вкрита біло-сріблястими лусочками гіперкератозу. Ці лусочки активно лущаться і відпадають, щоразу замінюючи попередні.

Псоріатичні висипання часто протікають безсимптомно, але можуть зумовлювати свербіж і болючість шкіри. Зазвичай локалізуються в ділянці розгинальних поверхонь суглобів (кисті, лікті, коліна), плечей, спини, а також волосистої частини голови і навіть обличчя. Псоріаз у жінок часто з'являється в природних складках тіла, які потіють: під грудьми, в пахвах, у паху, між сідницями, за вухами.

Види псоріазу

Псоріаз шкіри класифікується на такі види, які можуть зустрічатися в комбінованих формах:

• Бляшковий або вульгарний псоріаз - звичайний і найпоширеніший вид псоріазу, який трапляється у 80-90% випадків. Характеризується наявністю щільних псоріатичних бляшок, які зливаються у великі вогнища і повністю не виліковуються.
  • Краплеподібний псоріаз - гостра форма у вигляді дрібних крапель, яка раптово з'являється у дітей і молодих людей після перенесення стрептококової ангіни або фарингіту. Виліковується до повного одужання.
  • Ексудативний або пустульозний псоріаз - найважча і найнебезпечніша для життя форма, яка розвивається як велике почервоніння з водянистими пустулами і призводить до гіперсистолічної серцевої недостатності.
  • Еритродермічний псоріаз - починається з великого почервоніння, нерідко як загострення бляшкового псоріазу. Добре піддається лікуванню.
  • Долонно-підошовний псоріаз - виражається великим гіперкератозом долонь і підошов. Характеризується тенденцією до злиття у великі вогнища і рідко виліковується повністю.
  • Псоріаз нігтів - виникає у 30-50% пацієнтів на тлі основного виду псоріазу. Проявляється точковими заглибленнями і потовщенням нігтьових пластин на пальцях рук або ніг.

Чим небезпечний псоріаз

Лускатий лишай - джерело не тільки естетичних комплексів, а й погіршення самопочуття. Псоріатичні плями зливаються між собою і поширюються на великі ділянки тіла, викликаючи фізичну скутість. Великий псоріаз на тілі супроводжується хронічною інтоксикацією організму продуктами розпаду і погіршує роботу печінки.

У 5-30% пацієнтів із важким і застарілим псоріазом розвивається псоріатичний артрит: поступове руйнування суглобів із вираженою артралгією (суглобовим болем), яке обмежує рухливість і призводить до інвалідності.

Діагностика псоріазу

Наші дерматологи визначають псоріаз на обличчі й тілі, застосовуючи 20-річний досвід і цифрові методи діагностики:

• клінічний огляд і дерматоскопія гладкої шкіри;
  • трихоскопія шкіри волосистої частини голови;
  • збір сімейного анамнезу.

Диференціальна діагностика необхідна за підозри на себорейний дерматит, алергічний дерматит, екзему, рожевий лишай, червоний плескатий лишай і хворобу Боуена. Нігтьовий псоріаз необхідно відрізняти від оніхомікозу (грибка нігтів).

Лікування псоріазу в Bogomolets Clinic

Висококваліфіковані й уважні лікарі нашої клініки проводять комбіноване лікування псоріазу в Києві, ефективність якого полягає в синергії сучасних методів терапії:

• зовнішня медикаментозна терапія (глюкокортикостероїди, кератолітики, емоленти у формі мазей);
  • системна медикаментозна терапія (кортикостероїди, антибіотики, ретиноїди, імуномодулятори у вигляді таблеток та ін'єкцій);
  • підтримуюча терапія (ентеросорбенти від інтоксикації, гепатопротектори для печінки).

Схема лікування і прогноз дуже відрізняються залежно від виду і ступеня тяжкості захворювання. За раннього звернення і легких форм псоріаз у дітей повністю виліковується. Важкі форми псоріазу в дорослих лікуються із застосуванням імуносупресивної терапії (метотрексат, циклоспорин), і хоча повністю не виліковуються, але дають змогу домогтися стійкої ремісії та істотно поліпшити якість життя людини.

Профілактика псоріазу

У сім'ї, де на псоріаз хворий один із батьків, дитина має 25% шансів захворіти. А в сім'ї, де хворіють обоє батьків, шанси дитини успадкувати лускатий лишай підвищуються до 50%.

Тому, маючи сімейний анамнез і помітивши на шкірі перші псоріатичні папули, не займайтеся самолікуванням - звертайтеся по допомогу до професіоналів.

Лікування псоріазу
Консультація лікаря-дерматолога з дерматоскопією
Наша команда
Дерматовенеролог