Хвороба Лайма: як виглядають зміни на шкірі? — Фото 1

Хвороба Лайма (кліщовий бореліоз) це небезпечне інфекційне захворювання, розвитку якого може передувати банальний укус кліща. Тільки своєчасне виявлення перших симптомів хвороби і адекватне лікування може забезпечити сприятливий прогноз при хворобі Лайма.

На сьогоднішній день немає ніяких даних про те, що хвороба Лайма заразна, тобто може передаватися від людини або домашніх тварин. Так, це захворювання може розвинутися тільки шляхом прямого проникнення збудника, тобто через укус комахи безпосередньо.

Не всі кліщі є переносниками хвороби Лайма. Борелії переносяться в основному так званими іксодовими кліщами.

Інкубаційний період

Важливо пам'ятати, що хвороба Лайма має інкубаційний період, середня тривалість якого 1-2 тижні. Тому з моменту укусу кліща протягом цього проміжку часу симптоми хвороби відсутні. Але необхідно дуже ретельно стежити за станом шкіри, тому що після закінчення інкубаційного періоду можуть з'явитися симптоми хвороби Лайма.

Клінічні прояви хвороби Лайма

Для кліщового бореліозу характерний гострий або підгострий початок. Пацієнти рідко пов'язують виникнення симптоматики із укусом кліща. Часто перші ознаки хвороби Лайма нагадують ГРВІ, грип або алергічну реакцію.

Перші симптоми хвороби:

• Підвищення температури тіла
  • Озноб
  • Загальна слабкість
  • Ломота в м'язах
  • Диспепсичні явища (нудота, блювота)
  • Першіння в горлі, сухий кашель
  • Риніт.

Зміни на шкірі при хворобі Лайма

В місці укусу кліща на шкірі з'являється почервоніння, яке має вигляд невеликої червоної папули. Далі пляма на шкірі збільшується в розмірі. Краї мігруючої еритеми інтенсивно пофарбовані в червоний колір і підняті над шкірою. Зовні вони мають вигляд «кільця», тому що в центрі еритема блідіше.

Розмір мігруючої еритеми 10-20 см, проте в окремих випадках розмір зони ураження досягає 50-70 см. При дуже великому розмірі еритеми всередині неї можуть формуватися невеликі кільцеподібні елементи. При тяжкому перебігу хвороби Лайма еритема може покриватися невеликими бульбашками (везикулами) або на ній утворюються осередки некрозу.

Пацієнти відчувають почуття дискомфорту, свербіж і печіння в області ураження. Не рідко спостерігається болючість в області еритеми. На місці укусу може з'явитися кілька невеликих мігруючих еритем. Протягом 1-2 тижнів на шкірі може зберігатися слід у вигляді червоної плями або невеликої чорної цяточки.

Хвороба Лайма: як виглядають зміни на шкірі?

Які симптоми повинні насторожити?

При появі перших симптомів хвороби Лайма відразу ж необхідно звернутися за допомогою до лікаря, тому що несвоєчасно розпочате лікування може стати причиною розвитку кліщового енцефаліту в подальшому. Після укусу кліща необхідно ретельно стежити за станом здоров'я і щодня оглядати зону укусу.

Симптоми, які вказують на ураження оболонок мозку:

• Сильний головний біль
  • Повторна блювота
  • Світлоострах
  • Підвищена чутливість
  • Ригідність потиличних м'язів.

За матеріалами medic.ua.