Герпетична екзема у дітей

Герпетична екзема у дітей — Фото 1

Герпетична екзема – це дисемінована герпесвірусна інфекція, що ускладнює перебіг хронічних дерматозів з ерозивно-виразковими ураженнями шкіри у дітей молодшого віку, рідше – у підлітків.

Розвивається на тлі порушення імунітету. Джерелом зараження дітей є хворий простим герпесом, найчастіше це найближчий родич (мама, тато і т.д.). Часто при огляді можна помітити залишкові явища перенесеного простого герпесу у родичів на губах, крилах носа, кон'юнктиві очей.

Шлях передачі – повітряно-крапельний або прямий контактний, тобто при зіткненні з ураженою шкірою, слизовою оболонкою ротової порожнини, слиною.

Герпетична екзема ускладнює перебіг хронічних дерматозів в 90% випадків, ерозивно-виразкові ураження шкіри розвиваються у хворих на атопічний дерматит. Збудником герпетичної інфекції є ДНК-вірус простого герпесу тип-1. За спостереженнями, герпетична екзема частіше розвивається у дітей, у яких атопічний дерматит виник в більш ранні терміни – на 2-му місяці життя, які перебували на штучному вигодовуванні.

Захворюваність герпетичної екземою вище у дітей від 6 міс. і до 2-х років, у підлітків і дорослих зустрічається рідко. Це обумовлено різким падінням внутрішньоутробно переданих антитіл до вірусу простого герпесу до 6 міс. і появи власних антитіл до вірусу герпесу тільки до 2-3 років.

Симптоми

Захворювання може початися гостро, можливо на тлі ГРВІ з підвищенням температури тіла і збігається з періодом висипань, який триває в середньому від 7 до 10 днів. Найбільш часта локалізація осередків уражень – це шкіра обличчя, волосиста частина голови, шия, верхні кінцівки. Висипання нагадують прояви вітряної віспи.

Герпетична екзема у дітей Герпетична екзема у дітей

Лікування і профілактика

Дітей, хворих на герпетичну екзему, необхідно ізолювати від інших дітей, при тяжкому перебігу – госпіталізація. Дітей грудного віку продовжувати годувати грудним молоком, а також приймати противірусні та імуностимулюючі препарати. Щоб уникнути ускладнень необхідно своєчасно звернутися до лікаря для проведення обстеження і встановлення правильного діагнозу, аби вже на початковому етапі дитина отримала раціональне лікування.

З метою профілактики герпетичної екземи потрібно виключити контакт дитини з дітьми з атопічним дерматитом або іншими дерматозами, з хворими на герпетичну інфекцію. Пам'ятайте – краще захворювання попередити, ніж його лікувати.