Гемангіома: що це таке та як лікувати

Гемангіома: що це таке та як лікувати — Фото 1

MEDICINA.UA

У маленької Вероніки з Житомирської області червоні плями на грудях і обличчі. Вона народилася з цими плямами, які називаються гемангіоми. Батьки дитини можуть не надати великого значення цим плямам, якщо вони невеликі, схожі на подряпини. Але якби вони не починали стрімко рости через деякий час і немов прориватися назовні. Якщо дитина народилася в невеликому місті, де не володіють сучасними методиками лікування гемангіом, лікарі можуть запропонувати негайне хірургічне втручання або заморожування рідким азотом. Однак ці методи залишають жахливі рубці на тілі маленької дитини... А якщо це дівчинка, а якщо це обличчя дівчинки, як в даному випадку? Батьки повинні знати про сучасні технології лікування цієї недуги без хірургічного втручання, наркозу та рубців. Коментує Ігор Сай, лікар-хірург, фахівець з лазерної медицини, керівник Центру лікування судинних аномалій шкіри Інституту дерматокосметології доктора Богомолець, м. Київ.

- Найважливіше в лікуванні гемангіом – це своєчасність. Ще в 1994 році наш Інститут почав роботу з першим і єдиним в Україні судинним лазером для лікування гемангіом і винних плям. З тих пір фахівцями Інституту успішно вилікувано понад 10 тисяч дітей, що є одним з найбільших показників серед країн Європи.

Гемангіома – це доброякісна судинна пухлина шкіри, яка зустрічається у 10% новонароджених. Спочатку має вигляд маленької червоної цятки або подряпини. Протягом першого року життя гемангіома росте. У деяких випадках – може згодом самостійно розсмоктуватися. Але чекати і розраховувати на це – означає ризикувати здоров'ям дитини. Тому що якщо гемангіома розташована поруч з життєво важливими органами (очі, вуха, рот, ніс, молочні залози, статеві органи) видаляти її слід якомога раніше. Тому я раджу не чекати бажаного регресу, а негайно звертатися за допомогою до кваліфікованих фахівців.

Причини виникнення

- Серед причин появи гемангіом можуть бути гострі респіраторні захворювання, якими мати дитини перехворіла в першому триместрі вагітності, коли формується судинна система плоду. Але точної відповіді на це питання медицина поки не має. Також не доведений спадковий фактор.

Ускладнення

- Якщо вчасно не почати лікування, то гемангіома може раптово збільшитися і прорости в довколишні органи, порушуючи їх функції. Проростаючи всередину, гемангіома здатна зробити дитину інвалідом. Навіть якщо вона зникне, слух або зір вже не повернуться.

Гемангіома: що це таке та як лікувати

Ігор Сай,

лікар-хірург, фахівець з лазерної медицини,

керівник Центру лікування судинних аномалій шкіри

Інституту дерматокосметології доктора Богомолець

Сучасні методи лікування

- Для кожної дитини повинен бути підібраний індивідуальний курс лікування. Він залежить від віку дитини, місця розташування і форми гемангіоми. І якщо вам пропонують негайну операцію в хірургічному відділенні, це означає, що ніякими іншими методами в цій лікарні не володіють. Адже хірургічне втручання вкрай рідко дає позитивний результат і може застосовуватися тільки для дітей старшого віку. Також після хірургічного видалення залишаються рубці на все життя.

Сьогодні є можливість вибору методу: кріодеструкція, склерозування, компресійна терапія або спеціальний судинний лазер на барвнику, в особливо складних випадках – системна або місцева гормонотерапія, лікування адреноблокаторами.

Найсучаснішим і поки єдиним методом, який дозволяє позбавитися від пухлини назавжди, безболісно і без рубців, є лазерне видалення. Для цього в Україні існує спеціальний судинний лазер на рідкому барвнику VBeam Perfecta з довжиною хвилі 595 нм. Перевага даного лазера в тому, що після лікування на шкірі не залишається сліду. Промінь лазера впливає тільки на патологічні судини, склеюючи їх стінки, після чого пухлина, позбавлена ​​кровопостачання, розсмоктується, не залишаючи опіків та рубців. Процедура безболісна і не вимагає наркозу, що дуже важливо. Тривалість лікування в кожному випадку індивідуальна, в середньому курс становить 6-10 процедур з інтервалом 3-5 тижнів.

Гемангіома: що це таке та як лікуватиГемангіома: що це таке та як лікувати

ДО та ПІСЛЯ лікування лазером VBeam Perfecta

Якщо гемангіома не росте

- У деяких випадках гемангіома справді не потребує лікування і до 5-8 років частково або навіть повністю розсмоктується. Однак дитина повинна постійно перебувати під наглядом досвідченого лікаря, щоб, в разі змін, своєчасно почати лікування.

«Винні» плями – це також гемангіоми?

- Дуже часто, навіть деякі лікарі (недосвідчені), плутають ці хвороби. Тільки на початковому етапі розвитку ці захворювання, точніше їх зовнішні прояви, практично однакові, але за своїм перебігом та прогнозом, ці хвороби абсолютно різні. «Винні» плями – це вроджені плями, які зустрічаються у трьох з тисячі народжених дітей. Це зони розширених судин шкіри, які не здатні звужуватися, завжди переповнені кров'ю і надають шкірі характерне забарвлення – рожеве, червоне або багряне. Поступово, разом з ростом дитини, пляма збільшується і темніє. «Винні» плями ніколи не розсмоктуються самі собою. Однак в 90% випадків за допомогою спеціального судинного лазера можна значно освітлити пляму і, навіть, позбутися повністю. Щоб досягти максимального результату, лікування слід починати якомога раніше, навіть з місячного віку.

Інститут дерматокосметології доктора Богомолець

Київ, бульвар Тараса Шевченка, 17