Гемангіома і вакцинація

Гемангіома і вакцинація — Фото 1

Гемангіома є доброякісною пухлиною судинного ендотелію, яка з'являється у дітей у віці до 1 року. Немає жодних підтверджень тому, що вакцинація може викликати ріст гемангіоми.

Фахівці передбачають, що відомі в практиці випадки росту гемангіоми після щеплення пояснюються збігом цих двох подій у часі. Гемангіома активно зростає протягом першого року життя, тому таким дітям планово проводиться щеплення лише інактивованими вакцинами. Щеплення живими вакцинами рекомендується робити після року. Проте, лікарі Ізраїлю, Польщі, Франції, Німеччини, Бельгії та Росії проводять вакцинацію дітям з гемангіомами не відхиляючись від календаря щеплень комбінованими інактивованими і живими вакцинами.

В Україні зростають випадки інфекційних хвороб, діти почали хворіти тими захворюваннями, про які завдяки вакцинації давно забули, і це – наслідок відмови батьків від планових щеплень. При народжені в пологовому будинку у дитини з’являється гемангіома, їй роблять щеплення від гепатиту В та туберкульозу, а потім через деякий час батьки відмовляються від щеплень, бо помічають активний ріст доброякісної пухлини. Тобто, вакцина почала виробляти антитіла до тяжких інфекційних хвороб, далі потрібна ревакцинація, щоб підтримати належний титр антитіл і чи є сенс відкладати щеплення на декілька місяців, щоб не отримати належний захист?

При гемангіоматозі, тобто якщо в дитини більше трьох гемангіом або пухлина знаходиться на життєво важливих органах, яка активно проростає і є загроза втратити зір чи слух, призначають гормонотерапію, яка є імуносупресивною, так, під час такого лікування щеплення на деякий час відкладають.

Новонароджені здорові діти до року мають гарний імунітет, завдяки імуноглобулінам, які передаються від матері, тому щеплення, що зроблені згідно графіку календаря є найбезпечнішими та краще переносяться організмом дитини, а також діти цього віку виробляють найвищий титр антитіл до інфекційних захворювань. Відкладати вакцинацію до року не є доречно, враховуючи, що діти починають частіше хворіти на ГРВІ, наступає період прорізування зубів, з'являються свідомі страхи інвазивних маніпуляцій – все це може ускладнити успішне перенесення щеплення дитиною.

Здоров’я дітей та захист від захворювань залежать тільки від відповідальності батьків. Нехай наші діти зростають здоровими та щасливими!

Гемангіома і вакцинація Гемангіома і вакцинація