Ангіома

Червона родимка, більш відома як ангіома - це поверхневе новоутворення, яке часто трапляється і повністю складається з найдрібніших кровоносних судин. Найбільше занепокоєння викликає неприродний колір такої родимки, що складається з усіх відтінків червоного. Особливо в тих випадках, коли присутність цього дефекту на шкірі супроводжується підвищеним подразненням і кровоточивістю.

Дерматологи Bogomolets Clinic мають секретну зброю, завдяки якій дитяча та доросла шкіра позбувається вроджених і набутих ангіом. Секрет полягає в більш ніж 20-річному професійному досвіді та чуйному ставленні до пацієнтів. Зброєю є лазерний промінь, який перемагає ангіоми в дітей і дорослих без болю і травмувальних розрізів - а головне, без сліду і рецидивів.

Ангіома - розростання судин у вигляді червоної родимки

Ангіома, також червона родимка, судинна родимка - це доброякісне судинне новоутворення, що сформоване капілярами і виникає на шкірі та слизових оболонках у дітей і дорослих. У більшості випадків є вродженими, але також можуть спонтанно виникати в різні періоди життя.

Ангіома шкіри має вигляд маленької плоскої крапки або злегка випуклої краплі діаметром від 2-3 мм до кількох сантиметрів із гладкою або горбистою поверхнею. Улюблені місця локалізації - обличчя, шия, груди, спина, руки. Найчастіше з'являється як одиничне судинне утворення, але можливі множинні варіанти (від двох штук до кількох десятків).

Причини ангіоми

Точні причини виникнення ангіом невідомі. Серед чинників появи виділяють генетичні мутації, вагітність. Ангіоми частіше можна виявити у людей після 40 років, однак зустрічаються і раніше. Ангіоми однаково часто виникають як у чоловіків, так і у жінок.

Види ангіом

Залежно від структури, ангіоми класифікуються на такі види:

• Проста або капілярна ангіома - найпоширеніший вид, що виникає внаслідок надмірного росту молодих капілярів (найдрібніших судин організму). Частіше локалізується на шкірі, рідше на слизових оболонках. Залежно від типу капілярів, має яскраво-червоний (артеріальна ангіома) або багряно-синій (венозна ангіома) колір.
  • Печериста або кавернозна ангіома - виглядає як м'який еластичний вузол і складається з наповнених кров'ю порожнин.
  • Гілляста ангіома - рідкісний і небезпечний варіант, що являє собою переплетення пульсуючих судин. Зазвичай розташовується на обличчі, верхніх або нижніх кінцівках. Травматизація загрожує масивною кровотечею.
  • Павукоподібна або зірчаста ангіома - новоутворення з папулою в центрі та численними звивистими капілярами по периферії. Найчастіше виникає у дітей унаслідок мікротравм шкіри, а також вагітних і жінок, які приймають комбіновані оральні контрацептиви, через підвищення рівня естрадіолу (жіночого гормону).
  • Стареча або сенільна ангіома - найпоширеніший вид, розвивається тільки в дорослих, старших за 40 років.

Чим небезпечна ангіома

Ангіоми на шкірі розташовані поверхнево, а тому не перероджуються і не становлять небезпеки для здоров'я. Більшість ангіом є виключно косметичним дефектом. Але якщо новоутворення опукле, то випадкова його травматизація може призвести до капілярної кровотечі, яку дуже важко зупинити в домашніх умовах.

Довгий час існувала думка, що червоні родимки на тілі з'являються внаслідок захворювань внутрішніх органів. Наразі такого зв’язку не доведено.

Діагностика ангіоми

Основний і безпомилковий метод діагностики ангіоми на обличчі й тілі - це клінічний огляд і дерматоскопія з фотофіксацією. Ангіома на фотографії має вигляд краплі крові, а дерматоскоп під 10-кратним збільшенням дає змогу роздивитися сплетіння безлічі дрібних капілярів у вигляді клубочка.

За необхідності пацієнту призначається консультація лікаря суміжної спеціальності: гастроентеролога, гепатолога, гінеколога. Спеціаліст може призначити додаткові аналізи та дослідження: біохімію крові, печінкові проби, УЗД органів черевної порожнини.

Лікування ангіоми у Bogomolets Clinic

Дерматологи нашої клініки проводять видалення ангіоми лазером як найсучасніший і найефективніший метод лікування.

Проникаючи в шкіру без прямого контакту, розрізів і болю, лазерне випромінювання вибірково поглинається червоними кров'яними тільцями. Внаслідок такої взаємодії кров у судинах новоутворення згортається, призводячи до коагуляції (склеювання судинних стінок) і регресії патологічного вогнища. А завдяки поверхневому розташуванню ангіоми на тілі, лазеротерапія не залишає рубців. Для запобігання опіку і поліпшення регенерації після кожного сеансу на шкіру наноситься мазь Бепантен (декспантенол).

На відміну від гемангіом, які вимагають проходження курсу лазерної терапії з кількох сеансів, ангіомам для повного зникнення зі шкіри буває достатньо одного сеансу.

Після лазерного видалення немає жодних обмежень щодо догляду за шкірою. Оброблену ділянку можна піддавати гігієнічним і тепловим процедурам (ванна, сауна, басейн).

За індивідуальними показаннями замість лазерної коагуляції пацієнту може бути рекомендована альтернативна методика:

• електрокоагуляція (припікання електричним струмом);
  • радіохвильове видалення (випарювання високочастотним радіоножем);
  • кріодеструкція (руйнування рідким азотом).

Профілактика ангіом

Для профілактики ускладнень з боку набутих ангіом слід обмежити перебування на сонці й уникати випадкової травматизації. Настороженість мають викликати збільшення розмірів, зміна кольору та форми, свербіж або біль, підвищена кровоточивість ангіоми.

Життя і здоров'я людини - найбільша цінність для нас. Ми готові захищати цю цінність, застосовуючи наші професійні досягнення та сучасні технології.