Як виявити меланому на ранніх стадіях – поради лікарів

Як виявити меланому на ранніх стадіях – поради лікарів — Фото 1

ПОДРОБИЦІ

Всеукраїнський день діагностики меланоми сьогодні проходить по всій країні. Половина пацієнтів, яким встановили діагноз меланома - живуть менше року. Через те, що звертаються до лікарів, коли уже надто пізно. На що варто звернути увагу, аби зберегти власне здоров'я?

У щільному графіку підприємиці Наталії цього дня щороку виділено 15 хвилин на відвідини лікарні. Жінка перевіряє підозрілі родимки, відколи від меланоми померла її подруга.

"Цей страшний випадок стався з близькою мені людиною, тому потрібно перевірятися і якщо радять видаляти, потрібно видаляти і жити спокійно", - говорить Наталія Андрущенко, пацієнтка.

Свої підозри цього дня перевіряють десятки тисяч людей по Україні. У всіх державних онкоцентрах - це безплатно. Злоякісні новоутворення шкіри за статистикою найбільш розповсюджений вид онкології серед українців. На рак шкіри або меланому можуть перетворитися звичайні родимки через мутації клітин пігменту. Лікарі кажуть, якщо хворобу виявити на ранній стадії - ймовірність повного одужання 95%.

"Поки вона ще поверхнева, тоді ще достатньо звичайного хірургічного видалення, дуже простого, для того, щоб у людини не було ніяких ризиків і не було в подальшому потреби ні в хіміотерапії, ні в імунотерапії, ні дороговартісних інакших методів лікування", - говорить Ольга Богомолець, лікар Інституту дерматології та косметології, голова комітету ВР з питань охорони здоров'я.

Аби виявляти меланому самостійно, лікарі пропонують експрес-тест. Придумали абревіатуру Акорд. Якщо родимка асиметрична, має нерівний край, нерівномірне забарвлення, з прожилками або крапками - радять звернутися до дерматолога. Варто також це зробити, якщо ви помітили, що вона росте або змінюється - наприклад, почала кровоточити.

"В зоні ризику в першу чергу ті пацієнти, які мають велику кількість родимок, у яких в дитинстві було багато сонячних опіків до пухирів, світла шкіра, веснянки, світлий колір очей - це все відносить пацієнтів до групи ризику", - говорить Кіра Кравець, лікар-дерматолог.

Тим, хто багато часу проводить на сонці, лікарі радять звертати особливу увагу на родимки. Адже саме опіки активізують розвиток ракових клітин.

Аби перевірити більше пацієнтів - проводять діагностику й без їхньої присутності, за фото.

"Інформації на фотографії цілком достатньо для лікаря, щоб визначити чи представляє це небезпеку. У нас є два ресурси, куди нам направляють фотографії - сайт www.rodinki.com.ua, а другий www.telederm.com.ua", - говорить Ігор Кончалаба, керівник ГО "Стоп-меланома".

Після перевірки перших семисот охочих в одному зі столичних медцентрів встановили 8 діагнозів меланоми та 29 раку шкіри. Онкодерматологи кажуть діагнози попередні. Один із десяти зазвичай не підтверджується.