Як перевірити підозрілу родимку на меланому

Як перевірити підозрілу родимку на меланому — Фото 1

РУБЕЖІ ЗДОРОВ'Я

Щорічно діагноз «меланома» ставлять 3 тисячам українців. Лікарі наголошують: хворобу можна вилікувати, якщо вона виявлена ​​на початковій стадії.

10 травня 2019 року в Україні вже в одинадцятий раз буде проходити День діагностики меланоми. Багато клінік в цей день безкоштовно проводять скринінг підозрілих новоутворень. Адреси медичних установ, які беруть участь в ініціативі, можна знайти на сайті stop-melanoma.net.

Меланома – небезпечне злоякісне захворювання шкіри. За 10 років існування проекту медпрацівники оглянули 379 360 українців і виявили 1168 випадків меланоми і 3541 – раку шкіри інших видів, повідомляє bogomoletsclinic.com.ua.

Лікарі попереджають: якщо ви помітили підозріле утворення на шкірі, як можна швидше зверніться до фахівця. В даному випадку рання діагностика дійсно рятує життя.

Для профілактичного огляду досить відвідувати дерматолога 1 раз в рік. Особам з групи ризику потрібно робити це частіше: 1 раз на 3-6 місяців.

Основа профілактики меланоми – захист шкіри від дії ультрафіолетових променів. Причому небезпечні як сонячні промені, так і засмага в солярії. Особливо важливо уникати прямих сонячних променів з 10 ранку до 6 вечора. Влітку намагайтеся не засмагати на відкритому сонці, носіть головні убори з широкими полями та вільний одяг з довгим рукавом. І обов'язково бережіть від сонця дітей.

Ознаки переродження родимки

А – асиметрія.

К – край. Якщо він стає нерівним, рваним.

О – окрас. Поява змін кольору, вкраплень більш темного або світлішого, зникнення забарвлення.

Р – розмір. Збільшення родимки в ширину або в висоту.

Д – динаміка. Поява кірочок, тріщинок, кровоточивості, випадання волосків.