Розповсюджені міфи про гемангіоми, які має знати кожен

Розповсюджені міфи про гемангіоми, які має знати кожен — Фото 1
  1. Гемангіома сама розсмокчеться.

У деяких випадках невелика гемангіома дійсно може згодом самостійно розсмоктатися. Але чекати і розраховувати на це – означає ризикувати здоров'ям дитини. Вчасно непролікована гемангіома біля вуха, ока, носа, ротової порожнини, молочних залоз, статевих органів може призвести до проростання її в глибину і безповоротно порушити функції прилеглих органів.

1. Лікування гемангіоми не потрібне.

Дуже часто батьки приймають рішення не звертатися до лікаря, тому що не надають значення невеликій червоній цятці, сприймаючи її за червону родимку або почувши думку про те, що лікування гемангіоми не потрібне. За час зволікання гемангіома зазвичай росте, в т.ч. може проростати в глибину, що в майбутньому ускладнює та подовжує процес лікування. Лише лікар може прийняти рішення щодо подальшої тактики стосовно гемангіоми.

1. Шкіра залишиться неушкодженою після того, як гемангіома самостійно розсмокчеться.

Не завжди гемангіома слідує оптимістичному сценарію, та її поведінка може бути неконтрольованою. Поверхня гемангіоми може з часом грубіти, на ній можуть з’являтися виразки, що внаслідок може призвести до деформації тканин та формування рубців.

1. Більшість гемангіом розсмоктуються до 1 року.

Багато гемангіом не розсмоктуються до року, більше того – активно ростуть. Чим доросліша дитина, тим вона активніша і, відповідно, вищий ризик травмування гемангіоми. Гемангіомі властива підвищена кровоточивість, яку важко зупинити. Лікування гемангіоми, як медикаментозне, так і лазерне, є абсолютно безпечним для дитини будь-якого віку, лікування можна починати з народження. Тому своєчасне лікування має безумовну перевагу перед очікуванням самостійного розсмоктування.

1. Ускладнення, пов’язані з гемангіомами бувають рідко.

На жаль, в практиці є діти, у яких око не відкривається 3 тижні через наявність гемангіоми на внутрішній поверхні повіки, відбувається атрофія зорового нерва, і зір ока може бути втрачено. Зволікати з лікуванням гемангіоми біля життєво важливих органів – це злочин проти власної дитини!

«Щоби правильно прийняти рішення у виборі тактики, перш за все лікарю необхідно оцінити ризик гемангіоми щодо здоров’я дитини. Для лікування гемангіом сьогодні є вибір методик, або так зване «вікно можливостей», коли лікар може підібрати відповідний метод лікування. Медикаментозний та лазерний методи сьогодні є найбільш ефективними та безпечними, що не залишають рубців. Хірургічний метод та кріодеструкція сьогодні не рекомендуються до застосування при лікуванні гемангіом. Один з головних факторів успіху в лікуванні – батьки повинні не зволікати і звернутися до лікаря ОДРАЗУ після виявлення у дитини підозрілої червоної цятки, що не зникає. Дитина може народитися з гемангіомою або ж гемангіома може з’явитися впродовж перших двох місяців. Все, що з’явилося пізніше – це вже не гемангіома» - говорить доктор медичних наук, професор Ольга Богомолець.