Рівень смертності від меланоми в Україні за останні п'ять років знизився на 6%

Рівень смертності від меланоми в Україні за останні п'ять років знизився на 6% — Фото 1

ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА

Рівень смертності від меланоми в Україні за останні п'ять років - з 2011 по 2016 рік - знизився на 6%, повідомила голова комітету Верховної Ради з питань охорони здоров'я Ольга Богомолець на прес-конференції, присвяченій Всеукраїнському дню меланоми.

О. Богомолець повідомила, що в рамках даного заходу в Україні 13 квітня у всіх державних і ряді приватних клінік буде проводитися безкоштовна діагностика меланоми і немеланомного раку шкіри.

Крім того, вона зазначила, що, незважаючи на те, що немеланомний рак шкіри, як в Україні, так і у світі в цілому є набагато більш поширеним захворюванням, ніж меланома, смертність від нього значно нижче.

"Від раку шкіри практично не вмирають. Він може існувати роками, десятиліттями і не привести до смерті, системним метастазам", - повідомила вона.

У той же час, меланома як одне з найбільш злоякісних новоутворень може давати метастази вже протягом першого року від моменту своєї появи. В цьому випадку імуно- та хіміотерапія, може обходитися в десятки тисяч доларів, а "шанси на довге і щасливе життя значно зменшуються", зазначила вона.

У разі своєчасного звернення на ранній стадії розвитку захворювання лікування меланоми зводиться до її хірургічного видалення.

У свою чергу завідувач науково-дослідним відділенням пухлин шкіри і м'яких тканин Національного інституту раку (НІР) Сергій Коровін відзначив, що лікування меланоми на ранній стадії, яке зводиться до хірургічного втручання, найчастіше призводить до повного одужання.

"Якщо пухлина видалена хірургом на фазі її, так званого мінімального вертикального зростання, десятирічна виживаність - це те, чим апелюють онкологи, становить близько 90-100%", - сказав він.